maandag 27 juni 2011

Personal; Afgewezen voor Eindexamen

Het is inmiddels allang bekend, maar zoals jullie al kunnen raden ben ik afgewezen voor mijn eindexamen. Dat betekend dat ik ben gezakt. Donderdag 16 juni zouden we gebeld worden tussen 13:45 en 14:15 als we gezakt waren. Ik had mijn mentor gemaild of ze me in elk geval zou willen bellen. De hele ochtend heb ik in spanning gezeten, want ik verwachtte al dat ik voor twee vakken zou zakken, omdat ik die niet zo goed had gemaakt.

Om precies 13:47 kwamen de eerste tweets van klasgenoten die al gezakt waren binnen. En toen ging de telefoon. “Hoi Arnela, ik moet je toch teleurstellen.” Ze viel met de deur in huis, maar goed. En toen kwam het ergste. “Je kan ook niet meer herkansen, je bent voor vier vakken gezakt.” VIER? WAT ZEGT ZE? VIER? Juist. En voor de vakken waarvan ik dacht dat ik wél geslaagd was, ben ik ruim geslaagd.

Het was erg moeilijk en het ging ook niet zo goed met me. Het was de bedoeling dat we direct daarna op school zouden komen, om te praten hoe het nu verder gaat. Ik had verder ook niet meer op twitter gekeken, wie er verder gezakt of geslaagd waren… Eenmaal op school was ik verbijsterd. Er zijn 22 leerlingen definitief gezakt, en 8 mochten er herkansen. Het is toch anders als je weet dat je met z’n allen in hetzelfde schuitje zit.

Ik heb besloten om nog een jaar over te doen. Ik ben net 17, ik heb nog een heel leven voor me. Van een jaar meer of minder Havo zal ik niks verliezen en waarschijnlijk zal het volgend jaar allemaal een stukje makkelijker gaan. Ik weet waar ik moeite mee heb en daar ga ik volgend jaar zeker aan werken. Hopen dat ik dan eindelijk dat mooie diploma krijg.

Aankomende donderdag is de diploma-uitreiking voor diegene die wél geslaagd zijn. Wij, niet-geslaagde, moeten ook gaan om onze cijferlijsten op te halen. Het zal niet gemakkelijk worden, maar goed. Het is zo, en er is niks meer aan te doen.

Sorry dat deze post zo laat nog online is gekomen, aangezien het al een beetje oud nieuws is. Ik wou het toch nog allemaal van me afschrijven en met een schone lei beginnen! Ik heb mijn vakantie naar Spanje geannuleerd, ik zou namelijk alleen gaan als ik zou slagen. Ik ga gelukkig nog wel dagjes weg, en met mijn ouders naar Bosnië en Kroatië.

Zo, ik duik weer mijn bed in. Veel liefs,
Arnela