dinsdag 28 juni 2011

The Body Shop - VIP AVOND

Richelle en haar zus namen mij mee omdat ik, houd je vast, geen VIP-kaart heb. *schaam* Gelukkig mocht er een introducee mee en ik ga natuurlijk mee! :)
Eenmaal daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen door de dames met een hapje en een drankje. Tijdens deze VIP-avond kreeg je op verschillende artikelen 35% korting en bij besteding van 35 euro kreeg je ook nog een bodylotion en showergel cadeau. Een goodiebag kreeg je zowiezo ;)



We werden geholpen door twee lieve dames, die heel erg behulpzaam waren. Een van hen was een echte viagist, die ons een erg wijze les heeft geleerd. Maar als eerste werd Richelle's zus opgemaakt. Het is niet voor te stellen hoe een tint lichter foundation je gelijk een stuk natuurlijker laat lijken. En ja, ook ik en Richelle hadden de verkeerde kleur foundation op. Of ja, niet de verkeerde maar het kon anders waardoor het beter stond.

Ik was die avond een foundation aan het testen voor de site, maar het probleem was dat hij eigenlijk een beetje te donker was. Ik had het zelf ook al door, dus ik heb dat gecombineerd met een twee tinten lichtere compact powder zodat het een beetje gecamoufleerd was. (Ik heb het bewust niet gemengd met een andere foundation, omdat ik puur deze substantie wou testen.)

Maar goed, terug naar the Body Shop. Nadat we allemaal een touch-up hadden gehad vertelde ik de dames over mijn site en ze waren hardstikke enthousiast! Natuurlijk wouden ze tips geven, heel erg leuk ze hadden namelijk nog nooit gehoord dat er blogs over beauty waren...
Zo vertelde ze dat meiden ook heel vaak té lichte foundation dragen, en dan proberen te shapen met bronzer. Je kunt beter een iets donkerdere foundation nemen zodat je minder bronzer hoeft te gebruiken en het een natuurlijker effect is.



Zoals jullie weten heb ik een iets getinde huid. Ik koop dan ook altijd 020 als foundation, dus de op één na lichtste kleur. Toen de visagiste mij de lichtste foundation op deed en ik vervolgens in de spiegel keek... Ik leek net een lijk!

Ze voegde de nieuwe Body Shop bronzer toe en het was erg natuurlijk, maar ik vond het niet mooi.

En de wijze les. Als iemand aan het opmaken bent, kijk hoe diegene zich voelt. Iemand kan zich met een heel dun laagje foundation heel ongemakkelijk voelen. Dus ga je in de toekomst nog een keertje iemand opmaken, of ben je visagiste, kijk dan naar het gevoel van de persoon. Voelt ze zich oké met dat ze wat minder make-up draagt? Of is het al te veel? Als buitenstaanders zeggen het staat je prachtig, en diegene voelt zich er niet goed bij, dan neemt zij al gelijk een andere houding aan. Dat willen we natuurlijk niet :)

Helaas hebben we niet veel foto's kunnen maken, omdat we het stiekem een beetje te druk hadden. Maar Richelle heeft nog wat shot's gemaakt!

Houd de site in de gaten, want er komt een gouden tip op te staan over het aanbrengen van vloeibare eyeliner :)

Zijn jullie naar de VIP - avond geweest?