vrijdag 10 juni 2011

Mini Essence Kabuki kwast

Uhu, mijn favoriete Kabuki kwast is van Essence en kost maar een paar euro! Maar wat is nou precies een Kabuki kwast? Een Kabuki kwast is een kleine kwast met een ronde huls, die erg kort is. De haartjes zijn meestal kort en breed, waardoor het aanbrengen erg makkelijk is. We gebruiken het om blush en bronzer aan te brengen, maar je kunt het ook voor foundation gebruiken. Ik breng zelf altijd foundation aan met mijn vingers.
DSC07388

Doordat de kabuki kwast zo klein is kun je er heel nauwkeurig mee werken. Mijn Essence mini Kabuki kwastje is helaas niet breed, maar zeker wel favoriet. Het kwastje ziet er eerlijk gezegd een beetje zielig uit, maar schijn bedriegt he!
DSC07396
Kenmerkend van de Kabuki kwast zijn de vele haartjes, die dicht op elkaar zitten. Ik weet niet van welk product deze haartjes zijn gemaakt, maar ik denk zelf van gewoon nylon. Als je een erg gevoelige huid hebt kan deze kwast nogal ruw aanvoelen. Ik heb hier zelf geen last van. Ook een plus is dat de kwast alleen in het begin enkele haartjes los heeft gelaten. Ik gebruik ‘m elke dag en heb er geen last meer van. Je mag er van uitgaan dat ik deze kwast al meer dan 3 jaar heb.
Doordat de haartjes dicht op elkaar zitten heb je al gauw erg veel product op je kwast, houd daar rekening mee! Altijd aftikken, en daarna pas opbrengen om gekke strepen op je gezicht te voorkomen. Ik demonstreer het even.
DSC07398
Ik gebruik deze grote bronzer van The Colored Workshop. Hij bevat ‘n bronzer, blus en highligher in een!
Dit is de Kabuki kwast voor het aftikken:
 DSC07399
Zoveel product wil je natuurlijk niet op je gezicht, je krijgt er strepen door en vaak ook een te donker resultaat. Na het aftikken:
DSC07405
Er zit veel minder product op de Kabuki kwast, maar precies genoeg om op beide kanten van het gezicht aan te brengen. DSC07409
Zoals jullie hier kunnen zien, verdeeld de Kabuki kwast de bronzer perfect. Ik heb op deze foto de Kabuki helemaal ‘leeg’ geveegd, en zoals je ziet is het eigenlijk te veel wat erop mijn kwast zat! Iets langer aftikken de volgende keer.

Deze Kabuki kwast is zeker favoriet en een aanrader, omdat hij niet duur is en alsnog erg fijn is. Hij is echt mini, ik kan hem in mijn hand sluiten! Deze kwast was volgens mij nog geen paar euro. Heb je een gevoelige huid, dan zou ik hem eerst even in de winkel testen, of hij niet te ruw aanvoelt.

Funny Fact: Wisten jullie dat het woord “Kabuki” een traditionele Japanse vorm van theater is ? ;)

P.S. Doen jullie al mee aan de Essence winactie?