zondag 10 april 2011

How to/Review: Schwarzkop Perfect Mousse

Ik verf mijn haar als sinds ik 11 jaar was. Samen met mijn buurmeisje verfde we het rood. Ja echt rood. Sindsdien ik heb al bijna alle kleuren gehad. Blauw, groen en paars staan me niet echt, dus dat ga ik ook niet proberen :) Maar goed, tot nu toe ben ik het meest tevreden over Garnier haarverf. Ik verf mijn haar trouwens altijd al zelf. Maar nu hebben enkele merken een nieuw product uitgebracht namelijk: haar-verf-mousse. Ik was best benieuwd en mijn haar moest hoognodig geverfd worden. Ik heb alles stap voor stap gedaan en er foto's van gemaakt, een kleine How to + review in een! Lees snel verder!

Dit is mijn haar voordat ik het ging verven. Ik heb van mezelf best donker haar, maar mijn geverfde koppie neigt nu meer naar donkerblond-lichtbruin.

Brrr, ik heb echt een hekel aan uitgroei. Naast mijn oor zie je het heel erg goed.

Ik heb de kleur 750 Praline gebruikt.

Dit is wat Schwarzkop beloofd, eens kijken of het klopt.

Dit krijg je allemaal: een ontwikkelemulsie (zwarte potje) kleurgel (grote witte potje ) Pompflacon, handschoentjes en conditioner.

De pompflacon.

Deze foto is erg wazig helaas, mijn camera wist niet zo goed waar hij op moest focussen. Maar goed, je gooit de ontwikkelemulsie in de kleurgel.
Je krijgt dan zo'n resultaat. In de gebruiksaanwijzing stond enkele keren schudden. Op de grote witte pot stond 'niet schudden'.

Ik ging er twee keer mee heen en weer. Boem. Volgende keer gelijk de pompflacon erop en een keer ondersteboven houden!
En het is wel erg oranje vinden jullie niet...?

Dit is de schuimverf die uit de flacon komt. Dit breng je aan op je haar. Ik schrok gelijk want het was heel erg oranje.


Dit vond ik dus nog erger. Het werd gewoon echt oranje.

Ik leek net een Ginger!

En dit is het eindresultaat! Valt reuze mee met het oranjegehalte!

Ik vind het een goed product, het breng makkelijk aan maar ik denk niet dat vrouwen met lang haar genoeg hebben aan een potje! Ik heb zelf echt vrij kort haar dus voor mij was een potje meer dan voldoende. De verf dekt erg goed zoals je hierboven ziet. Ik heb geen uitgroei meer (:D) en ik ben helemaal geen ginger geworden.
Ook snap ik de logica wel schudden in de gebruiksaanwijzing en niet schudden op het potje niet. Fail. De prijs is €12,99 en bij de meeste drogisterijen te koop.
Een groot pluspunt is dat de schuimverf zonder ammoniak is. Tenminste dat beweren ze. Ik heb ook niet echt het gevoel gehad dat mijn haar morsdood is na het verven.

Wil je je haren niet verven met dure, chemische goedjes? Dan kun je nog altijd henna gebruiken om je haar te verven! Op beautygloss heeft Mascha al een artikel gemaakt over je haar verven met Henna, klik hier om dit artikel te lezen.

Ps. Zouden jullie dit artikel willen lezen en vervolgens de poll invullen? Ik heb namelijk jullie hulp nodig!